עו"ד נפילה במדרכה / נפילה במרחב הציבורי

עו"ד נפילה במדרכה / נפילה במרחב הציבורי

המדריך המקוצר לנפגע במרחב הציבורי

 

מאת : עו"ד גיא גרינולד

עו"ד נפילה במדרכה / מבוא –

משרדנו מטפל בנפגעים רבים אשר ניזוקו במרחב הציבורי.
פעמים רבות ניתן יהיה להוכיח כי הנזקים נגרמו כתוצאה מרשלנות של הרשות המקומית / המועצה המקומית, ולזכות לקבלת פיצוי הולם לנזקים.
בין המקרים השכיחים ניתן למנות נפילות במדרכה – בשל הפרשי גבהים בין אריחי המדרכה או בשל בניה לקויה, נפילה או פציעה כתוצאה מבור במדרכה או בור בשביל ההליכה, פציעה כתוצאה מצמחיה אשר לא טופלה כראוי, מגזם אשר טופל באופן רשלני, מתאורה לקויה ברחוב, מביב פתוח ועוד …
אם גם אתם נפגעתם כתוצאה ממפגעים במרחב הציבורי, והינכם סובלים מפגיעות פיזיות או נפשיות אשר מעיבות על שגרת חייכם, ייתכן כי הינכם זכאים לפיצויים בגין נזקיכם.עו"ד גיא גרינולד ישמח ללוות אתכם באופן אישי, ולהעניק לכם ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות כדי שתוכלו ללמוד אודות זכויותיכם ולהיות בטוחים שאתם צועדים בדרך הנכונה.

 

עו"ד נפילה במדרכה / מי אחראי לתיקון מפגעים בשטח הרשות המקומית ?

לרשות המקומית קיימת הסמכות והחובה לתחזוקת הדרכים והשטחים הציבוריים, כגון – כבישים, מדרכות, שבילים, מגרשי ספורט, גינות שעשועים ועוד.
בתוך כך על הרשות המקומית להפעיל מנגנוני פיקוח וניהול לצורך סילוק מפגעים וביצוע פעולות תחזוקה יזומות ותקופתיות, כדי להגביר את בטיחותם של המשתמשים.
אחריות זו של הרשות המקומית הינה נקבעה בשורה ארוכה של חוקים ופסקי דין, ובין היתר בפקודת העיריות –
בסעיף 249 נקבע כי העירייה מוסמכת לסלול כל רחוב ומדרכה שאינם מהווים רכוש פרטי ולדאוג לתקינותם.
בסעיף 236 נקבע כי על הרשות המקומית החובה לדאוג לתקינות ותחזוקה של הרחובות, הסרת מכשולים ונקיטת אמצעי זהירות נאותים נגד תאונות בזמן בנייה ותחזוקה של הרחובות.
החובה של הרשות המקומית לסילוק מפגעים נקבעה אף על ידי בית המשפט העליון, ראה למשל פסק דין אשר ניתן בשנת 1962 (ע"א 176/59, 188/59 עיריית ת"א-יפו נ' ישראל ראש חודש, פ"ד ט"ז (1), 301) – "העירייה היא הרשות הציבורית עליה הוטלה האחריות להחזיק במצב תקין את הדרכים הציבוריות הנמצאות בתחום שיפוטה. תפקיד זה אינו בגדר 'רשות' גרידא אלא הוא נמנה עם התפקידים העיקריים וההכרחיים אשר כל עירייה מחוייבת למלאם, שאם לא כן לא יהיו חיים תקינים לתושבי המקום".
פעמים רבות הנפגע כלל אינו מודע כי נסיבות התאונה עשויות לזכות אותו בפיצויים, ולכן, ככל שהדברים אינם ברורים דיו, חשוב לבצע בדיקה אל מול עורך דין שהינו מקצועי ומנוסה, הבקיא ברזי החוק והפסיקה, ואשר מקושר למהנדסי בטיחות.
רק לאחר קבלת ייעוץ תוכלו ללמוד אודות סיכויי התביעה.

 

עו"ד נפילה במדרכה / ומה קורה אם המפגע נוצר כתוצאה מרשלנות של גורם נוסף ?

פעמים רבות למרות שהתאונה ארעה במרחב הציבורי -בשטח הרשות המקומית, קיים גורם נוסף אשר גרם למפגע.
כך למשל –
– בעלים של חנות מוציא מחוץ לחנות מוצרים ו/או דוכנים ו/או שמשיות באופן אשר מסכן את העוברים ושבים..
– קבלן משנה של העירייה מבצע תיקוני דרך באופן לקוי או מותיר ציוד או פסולת בשטח הציבורי.
– אדם פרטי אשר הותיר ברחוב אשפה מסוכנת.
חשוב לדעת כי אף אם הוכח כי הגורם הנוסף תרם או גרם להיווצרות המפגע, אין בדבר כדי לפטור את הרשות המקומית מאחריות.
הרשות המקומית מחויבת לוודא כי שבילי ההליכה בטוחים, ולפעול להסרת המפגע או לתיקונו אף אם הדבר נוצר כתוצאה מגורם נוסף.
ככל שהרשות המקומית לא מקיימת את חובתה החוקית אזי שניתן יהיה להטיל עליה אחריות, ובמקרים בהם ישנם מספר גורמים אחראיים בתי המשפט קובעים את מידת האחריות של כל גורם.
ראו לעניין זה למשל – ת"א (שלום רמ') 17559-06-12 פלונית נ' עיריית מודיעין – "החובה לטפל במפגעים קיימת גם כאשר המדובר בשטח שהינו פרטי, והציבור נוהג לעשות בו שימוש."

 

עו"ד נפילה במדרכה / ומה קורה אם נפלתי בדרך לעבודה ?

ככל שנפלתם או נפצעתם בדרך לעבודה או מהעבודה חזקה לביתכם, ככל הנראה מדובר בתאונה אשר ניתן להגדירה כתאונת
עבודה אשר עשויה לזכות אתכם בתגמולי ביטוח.
ראשית יש לפנות למוסד לביטוח הלאומי בתביעה להכרה בתאונה ולתשלום דמי פגיעה. תביעה זו הינה לקבלת החזר בגין אבדן שכר או הכנסה לתקופה של עד 13 שבועות. חשוב לדעת כי קיימת חשיבות רבה לאופן מילוי המסמכים והגשת התביעה, הן להליך עצמו והן ביחס להליכים נוספים אשר ניתן לקיים במקביל.
ככל שהנזק נמשך מעבר לתקופה הפגיעה, כאמור תקופה של 13 שבועות, ניתן יהיה להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה ולתשלום גמלת נכות מעבודה. במסגרת הליך זה יוזמן הנפגע לבדיקת ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר תקבע ממצאים באשר לדרגת נכותו הזמנית והקבועה, ובהתאם לממצאי הודעה ומשתנים נוספים יקבע גובה התשלום לו יזכה הנפגע.
חשוב לדעת כי ניתן לעיתים להגיש תביעה כנגד מספר גורמים, למשל לפעמים ניתן לנהל הליכים למיצוי זכויות אל מול המוסד לביטוח ולאומי ותביעה כנגד הרשות המקומית ו/או חברה קבלנית, כאשר ההליכים השונים ו/או התביעות עשויים להשפיע אחד על השני.
במקרים משולבים ישנה חשיבות רבה בפניה לעורך דין אשר ינהל בעבורכם את התביעות באופן המהיר והיעיל ביותר. דבר אשר בסופו של יום יביא למיקסום הפיצוי !

 

עו"ד נפילה במדרכה / האם בית המשפט יכול להאשים אותי שלא נזהרתי ?

בתי המשפט קבעו זה מכבר כי כל אדם נדרש לרמה מסוימת של זהירות ביחס לשמירה על גופו ורכושו.
שאלה זו נתונה להחלטת בית המשפט אשר בוחן כל מקרה לנסיבותיו.
בתביעות רבות קובעים בתי המשפט כי בשל חוסר הזהירות של הנפגע יש לייחס לו אשם תורם לקרות האירוע. כך למשל בית המשפט יכול לקבוע כי יש לחלק את האחריות למקרה פלוני בין הנפגע לרשות המקומית כך שכל צד יישא ב – 50% מהנזק. המשמעות הפרקטית לגבי הנפגע היא שהוא יזכה לקבלת פיצוי בגין מחצית מנזקיו.
יש לציין כי בתי המשפט לא בכל מקרה נקבע אשם תורם כלפי הנפגע, שכן – לא מצופה מאדם המתהלך ברחובות לשפיל מבטו לכיוון הקרקע כדי לחפש אחר מפגעים.
יפים לעניין זה דברים בית המפשט ב – ע"א 2004/92 עיריית קרית אונו נ' מנחם שחם
ככלל "אין לצפות כי עוברי אורח בערים יהלכו כשראשיהם מושפלים ועיניהם בקרקע כדי להימנע ממהמורות ומכשולים ברחובה של עיר, אין זה דרכם של בני אדם ואף הנתבעת אינה רשאית לצפות כי כך ינהגו תושביה . . ."

 

עו"ד נפילה במדרכה /אז מה עלי לעשות אם נפגעתי בשטח הרשות המקומית ?

  • איסוף ראיות בסמוך ככל שניתן לפגיעה – ככל שהמצב הבריאותי מאפשר זאת, חשוב לתעד את המפגע ואת זירת האירוע באופן כמה שיותר נרחב, באמצעות תמונות וסרטונים. כמו כן, חשוב לאתר עדים ולקבל מהם פרטי התקשרות כדי יתאפשר לגבות מהם בשלב מאוחר יותר עדות, חשוב לבדוק האם ישנן מצלמות אבטחה אשר תיעדו את האירוע ובאופן כללי חשוב לאסוף כל ראיה נוספת שבהישג יד.
  • קבלת טיפול רפואי – לאחר הפציעה חשוב לפנות בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי, ולהסביר באופן מפורש לגורם המטפל את נסיבות התרחשות התאונה ולוודא כי הדבר נכתב באופן ברור ותקין. בתי המשפט מייחסים חשיבות עליונה לאמור בתיעוד הרפואי הראשוני, ולכן חשוב שלא להקל יד בדבר ולהקפיד כי הרופא או אף הפרמדיק (של מד"א) אשר מטבע הדברים שמים דגש רב יותר על ההיבט הרפואי, לא טעו ברישום נסיבות התאונה. טעות שכזו עלולה להביא בנסיבות מסוימות לדחיית תיק !
  • הודעה לגורם האחראי – לאחר התאונה חשוב לעדכן את העירייה או הגורם האחראי האחר בדבר קרות האירוע והנזק, אחרת הצדדים האחראיים יוכלו להעלות טענות בדבר שיהוי בהליך או טענות שונות בדבר פגיעה ראייתית. גם בעניין זה חשוב כי הפניה תעשה לאחר היוועצות עם עורך דין כדי להימנע ממסירת נוסח שעלול ללפגוע בתיק.
  • איסוף התיעוד הרפואי ואסמכתאות אודות הוצאות – יש לאסוף באופן מסודר את התיעוד הרפואי והקבלות אודות הוצאות אשר רלוונטיות לתאונה ולפציעה.

הסתייעות בעורך דין – תביעות נזיקין אל מול הרשויות המקומיות פעמים רבות הינן מורכבות, ולנפגע מן השורה אין את הידע והכלים להתמודד מול המחלקות המשפטיות של הרשויות המקומיות, אשר מצידן יעשו הכל כדי לחמוק ממתן פיצוי. על כן קיימת חשיבות כי הפניה לעורך הדין (אשר תדרש ממילא תוך כדי ההליך) תעשה מוקדם ככל הניתן.
עורך דין מקצועי בתחום הנזקין, ידע להנחות אתכם כבר מתחילת ההליך, יוודא כי אספתם ראיות ככל הניתן וינחה אתכם באשר לטיפול והבירור הרפואי.

ניהול נכון של תיק כבר משלביו הראשונים יבטיח את מיקסום הפיצוי.

נפגעתם ? אשמח ללוות אתכם באופן אישי !

לייעוץ ללא עלות או התחייבות חייגו – 0733678118. לנוחיותכם ניתן גם לשלוח למספר הנ"ל הודעות whats app.

מחפש עורך דין שישמור על הזכויות שלך?

או התקשרו עכשיו

073-3678118

משרדנו מומלץ בעקביות ע"י לקוחות:

יוסי פרי
יוסי פרי
קרא עוד
קיבלתי המלצה על גיא מחבר, פגשתי בחור צעיר ונמרץ, גיא גילה ידע רב והכין אותי מצוין לקראת העתיד לבוא. ליווה, הנחה בדיוק מה נדרש לעשות. כשהגיע מועד המו"מ גיא ניהל בשמי מו"מ קשוח ועניני עמד על זכויותיי גדולה כקטנה. עו"ד זה אדם שאתה פוגש לרוב במצבים לא הכי טובים ואם נקלעת למצב כזה אתה רוצה שמישהו כמו גיא יהיה בפינה שלך.
שימי ח
שימי ח
קרא עוד
לאחר שנפגעתי בתאונת דרכים פניתי לעורך דין גיא גרינולד, הייתי במצב כלכלי לא טוב והייתי לחוץ לקבל כסף כמה שיותר מהר. גיא עמד על כך שלא אסכים לקבל את ההצעות הראשונות של חברות הביטוח, במקום זה הוא הגיש ישר תביעה והצליח להוציא לי כספים מהירים במסגרת תשלום תכוף, ובסוף הסכום שחברת הביטוח נאלצה לשלם היה פי שלושה ! הייתי בעבר כבר אצל עורכי דין והרושם היה כי הם רוצים לסיים את התיק כמה שיותר מהר כדי לקבל את החלק שלהם. עם עו"ד גיא גרינולד לשמחתי הרבה זה היה שונה בתכלית, ניהל את התיק בביטחון רב, עדכן אותי לגבי שלבי ההליך, והיה חדור מטרה להשיג לי את הפיצוי הכי גבוה.
שלומי ב
שלומי ב
קרא עוד
הייתי אצלו לפגישת ייעוץ, אדם אמין ישר,,, מקצועי ביותר ויודע את העבודה, רואים ישר שיש לו ניסיון בתחום, משרה אווירת ביטחון.. לבסוף החלטתי לתת לו את התיק לטיפולו... יש על מי לסמוך! תותח!!!!
אריאלה לוי
אריאלה לוי
קרא עוד
הגעתי לגיא בעקבות המלצה של חבר, לאחר ששברתי את הרגל בתאונת עבודה. גיא טיפל בתיק שלי ביסודיות רבה, לפעמים, אם להודות על האמת, היה נראה יסודי מידי. דרש ממני המון פרטים ומסמכים. היה לצידי כל הזמן, הן בהתנהלות אל מול המוסד לביטוח לאומי והועדות הרפואיות והן בתביעה אל מול חברת הביטוח של המעסיק. גיא היה מאוד נחוש שאקבל את המקסימום האפשרי ולכן ביצע את כל ההליכים הנדרשים לצורך כך - הגיש ערר על מסקנות המוסד לביטוח לאומי ובאשר לתביעה אל מול המעסיק- דחה בהסכמתי כמה הצעות פשרה שהיו על הפרק עד שהתקבלה הצעה הולמת. שכר הטרחה כולו שולם מאחוזים מהפיצוי ששולם, כך שלא היתי צריך להוציא שום דבר מהכיס חוץ מהוצאות של אגרה. תביעה קודמת שהיתה לי נעזרתי בעורך דין אחר שעשה רושם מאוד טוב בהתחלה ובסוף התביעה טופלה על ידי מתמחה שלא לשביעות רצוני. גיא לעומת זאת מטפל בתיק מההתחלה ועד הסוף בעצמו אני ממליץ מאוד
הקודם
הבא

במהלך השנים טיפלנו במאות לקוחות, שנפגעו כתוצאה מתאונות שונות.

כל תיק שמגיע למשרד מטופל במקצועיות ובאופן אישי ע”י עורך דין גיא גרינולד, כאשר ניסיונו הרב והמיומנות שלו מסייעים בהשגת הפיצוי המרבי.