פעמים רבות מוצא עצמו "האזרח הקטן" אובד עצות אל מול הבירוקרטיה ומסורבלת ומפותלת של מוסדות המדינה השונים, וביתר שאת באשר להתנהלותו אל מול המוסד לביטוח הלאומי אשר לא פעם התנהלותו השרירותית מוצאת כותרות.
חוסר האונים וחוסר הידע של "האזרחי הקטן", אשר עסוק בדרך כלל בשגרת חייו העמוסה ממילא, ואשר אין לו כל ידע קודם בהתנהלות אל מול המוסד לביטוח הלאומי, עלולים להביא לפגיעה מהותית בזכויותיו, ולעיתים מדובר בנזק שאינו בר תיקון.
בשנים האחרונות מגיעים למשרדנו יותר ויותר נפגעים אשר ניסו את מזלם ופנו למוסד לביטוח הלאומי בתביעה עצמאית – מתוך אמונה שיזכו למצות את הזכויות המגיעות להם. נפגעים אלה מוצאים עצמם לרוב אל מול מוסד אטום, קריטריונים נוקשים ופקידים שמערימים קשיים עד שנוצרת לעיתים התחושה כאילו הם אלו אשר אמורים לשאת בתשלום.
נפגעים רבים אשר נרתעים מההליכים, דוחים את הטיפול פעם אחר פעם עד שתביעתם מתיישנת.
כמו כן, לא חריג המצב לפיו נפגעים אשר ממלאים את התביעה באופן שגוי, ותביעתם נדחית על הסף על ידי נציג התביעות של ביטוח לאומי, זאת עוד בטרם זומנו לוועדה רפואית.
חשוב לדעת כי פעמים רבוצ ההתנהלות אל מול המוסד לביטוח לאומי מהווה נדבך אחד וקטןמתוך ניהול תיק גדול ומורכב יותר – למשל בתיקי תאונות דרכים או תיקים בהם קיימת אחריות של המעביד לנזק.
בתיקים מהסוג האמור, יש חשיבות רבה לניהול טקטיקה רחבה ויסודית מתוך ראיה של התיק כולו – חשוב לוודא שישנה הלימה בין ההליך אל מול ביטוח לאומי להליכים הנוספים הנדרשים בתיק. נפגעים רבים אשר לא מודעים לנזקים שהם עלולים לגרום להליך, ממלאים את הטפסים מבלי את הדעת להליכים הנוספים הנדשים בתיק, ובכך טומנים לעצמם "מוקשים" אשר יצוצו בהמשך ההליך, יקשו על ניהולו ובתוך כך ולולים והביא לפגיעה בשיעור הפיצוי ו/או התשלום לו הם זכאים.
רצוי מאוד לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום הנזיקין ובעל מיומנות וניסיון בתחום. עורך דין טוב יחסוך לכם זמן רב וכאבי ראש, יעניק לכם שקט נפשי וילווה אתכם לאורך ההליך כולו – החל משלב ריכוז המסמכים ומילוי טפסי התביעה, וכלה בהפניה למומחים רפואיים, הכנת הנפגע לוועדות הרפואית והגעה עם הנפגע לצורך ייצוגו, , הגשת ערר במידת הצורך, ועוד …
חשוב לדעת כי הסטטיסטיקה מעידה על כך שפניה מסודרת למוסד לביטוח לאומי על ידי עורך דין מיומן אשר עוסק בתחום, מגדילה לאין שיעור את סיכויי הצלחת התביעה – הן בסיכויי בסיכוי קבלת התביעה, הן בקיצור הזמנים, ובסופו של דבר בגובה התשלום.
ומה באשר לשלבים הנדרשים בתאונות עבודה אל מול המוסד לביטוח הלאומי (על קצה המזלג) ? –
בתחילתו של ההליך יש לרכז באופן מסודר את המסמכים הרפואיים והתעסוקתיים הנדרשים לתביעה. לאחר מכן יש למלא ולהגיש טופס תביעה לצורך הכרה בתאונה תשלום בעבור תקופת ההיעדרות הראשונה שלכם מהעבודה.
לאחר מכן חשוב לוודא כי המוסד לביטוח הלאומי הכיר בכל הליקויים אשר נגרמו כתוצאה מהתאונה, שכן – ליקוי אשר לא הוכר, לא תקבע בגינו נכות זמנית ו/או קבועה ולא ישולם בגינו כל תשלום !
בנוסף, חשוב לוודא ולעקוב כי המוסד לביטוח הלאומי שילם את הסכום המלא בגין ימי ההיעדרות. פעמים רבות משולם סכום חלקי בלבד, אם בשל כך שלא הוגשו מסמכים מתאימים ופעמים רבות התשלום החסר הינו פועל יוצא של טעויות שכיחות מטעם המוסד לביטוח הלאומי.
לאחר מכן, וככל שגם לאחר תקופת ההחלמה הראשונית נותרו כאבים או מגבלות, רצוי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה.
לאחר הגשת התביעה תזומנו לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, ולאחר שזו תעיין בתיעוד הרפואי ותערוך לכם את הבדיקות המתאימות, תקבע נכותכם – הזמנית ובסופו הנכות הקבועה.
חשוב מאוד לוודא כי מלוא התיעוד הרפואי ולרבות חוות דעת רפואית במידת הצורך, וכן – מלוא הטענות הרלוונטית יוצגו בפני הרכב הועדה הרפואית. חשוב לדעת כי לרוב הועדה הרפואית תקדיש לכם לא יותר מכמה דקות בודדות, ולכן חשוב להיות ממוקדמים ויסודיים.
לאחר מכן חשוב לוודא כי החלטת הוועדה הרפואית הולמת את מצבו של הנפגע, וכי התשלום ניתן בהלימה.
לעיתים קרובות עולה הצורך בהגשת ערר על החלטות המוסד לביטוח הלאומי, אם בשל טעות בהחלטות הועדה ו/או בניהול ההליך, ואם כדי לנסות והביא לשיפור של החלטות הועדה מדרג ראשון.
לעורך דין גיא גרינולד ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות עבודה ובייצוגם אל מול המוסד לביטוח הלאומי עד למיצוי מלא של הזכויות.
קבלו ייעוץ ראשוני בשיחת טלפון
התקדמו לפגישת ייעוץ במשרדנו או בזום
הגישו תביעה למימוש זכויותיכם
עו"ד גיא גרינולד נותן מענה מקצועי ויחס אדיב לכל לקוח ומחויב לייצגו באופן יסודי ואחראי, עד להשגת הפיצוי המקסימלי בעבורו. עו"ד גיא גרינולד דוגל בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא עם הלקוח – אשר מעורב ומעודכן בכל אשר נעשה בתיק.
לקוחותיו של עו"ד גיא גרינולד נהנים מהניסיון הייחודי אשר צבר בעברו בייצוג חברות ביטוח, בתי חולים ונתבעים. הידע הרב אשר נצבר במרוצת השנים בתחום, והכרת שיטות העבודה וההליכים הפנימיים של חברות הביטוח, תורמים לניהול אפקטיבי ומדויק יותר של התיק, ומקנה ללקוח מידה רבה יותר של ודאות בהליך. מתוך האמונה ביכולותיו המקצועיות של המשרד, שכר הטרחה משולם על בסיס של הצלחה – מתוך כספי פיצויים אשר נפסקים ללקוח. שיטה זו הינה הוגנת יותר כלפי הלקוח, ומהווה תמריץ בריא וראוי לעורך הדין המטפל. כמו כן, כחלק מגישה שירותית והוגנת זו כלפי הלקוחות, המשרד אינו גובה שכר טרחה בעבור פגישת ייעוץ בתחום הנזיקין.
למשרדנו ניסיון בטיפול במאות (אם לא אלפי) נפגעים, לרבות נפגעים עם נכויות גבוהות, ואל מול כל גורם אפשרי.
ההצלחות הרבות הינן פועל יוצא של מהידע, הניסיון, והקשרים אשר נצברו במהלך השנים.
כל תיק שמגיע למשרד מטופל במקצועיות ובאופן אישי ע”י עורך דין גיא גרינולד, כאשר ניסיונו הרב והמיומנות שלו מסייעים בהשגת הפיצוי המרבי.